fredag 31 januari 2014

Målat och klart!

Innan vi styrde kosan mot norr igen hann vi måla färdigt räcket. Det blev sketasnyggt! 

I trappan innanför grinden ska det stora aggregatet till luftvärmen placeras. Vi har tre innedelar, en i bottenplanet och två uppe. Även om vi kommer att bo i södra Italien så ha vi årstidsväxlingar och det kan bli runt 5-10 grader vintertid. Då är det skönt att slippa tända gasolelement som är det vi gör dag när vi är där nere under några vinterveckor. Och sommartid när det är runt 30 grader ute kan vi hålla en lite svalare temperatur inomhus, i alla fall nattetid.

I trappan kan jag också placera några krukor med blommor så blir det lite fägring att titta på. Det är endast morgonsol där så jag tror att det kan vara ett bra läge plus att vi har vatten nära så jag slipper springa med kannor. Man blir ju inte yngre med åren och att kånka på vattenkannor i värmen är ju inget vidare. Då ska man sitta under ett parasoll på stranden med en bok :)
Balkongen ska glasas med glasblock. Så när vi kommer ner nästa gång ska allt vara klart för att lägga golvet på balkongen.

Nästan direkt efter vi kommit hem började våra italienska jobbare med bottenvåningen. En öppning har tillkommit mellan de två rummet som vätter mot gränden, bakom väggen ni ser på bilden ovan, och de trampade jordgolven ska få fint klinker i stället. Det är så spännande. 

Bloggen kommer att ha ett uppehåll tills jag fått in bilder i datorn så jag kan visa vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...